Det fortsätter att hända bra grejer på jobbfronten. Idag har jag jobbat min tionde sista dag bland mina gamlingar. Från och med den elfte maj kommer jag jobba heltid på löplabbet! Det känns såklart jättekul! Även om det inte är mina drömmars drömjobb så ligger det iallafall både närmare detta och i linje med en av sakerna jag älskar mest av allt. Löpning. Lägg därtill att jag kommer få vistas i en mycket motiverande miljö, slipper oroa mig för hur många timmar jag skrapat ihop, kommer få betald semester och ett fast (om min provanställning faller väl ut) jobb för första gången i mitt liv! Det är nästan så att jag tror att jag drömmer. Är det äntligen min tur nu?

Dock tror jag faktiskt att jag kommer sakna mina gamlingar lite. Inte alla, en del ska det bli rätt skönt att slippa, men vissa små guldklimpar kommer ha en plats i mitt hjärta en lång tid framöver. Och en annan nackdel är att jag inte kommer kunna åka på lika långa helgbesök i storstan, men det får helt enkelt fungera på något vis ändå. Sen fredag kväll till tidig måndag morgon är ända ganska många timmar tillsammans. Och ännu har jag två långhelger på Lilla Essingen framför mig. (Båda två innehåller tävlingar!) Och jag kommer få ha en liten (betald!) sommarsemester! Fördelarna slår nackdelarna med hästlängder. Självklart! Jag är så glad att jag äntligen kommit en bit på väg!

På fotfronten är det något bättre, men jag väntar minst en dag ytterligare med att utsätta fossingarna för större belastningar. Jag hade väldigt gärna velat köra army idag, men inser det kloka i att välja enbart Body balance. Body balance och en kväll utan måsten. Bara jag och vad jag nu kan tänkas vilja göra. En god middag, kanske ett glas vin och kanske en skål med smågodis? Vi får se vad kroppen och sinnet vill efter att ha blivit lite utstretchad, coretränad och mediterad. Älska Body balance!