Jag älskar verkligen min nya kompis (Garmin) men det finns ett par saker jag inte gillar. Eller egtligen tre. Den första är att det tar lite väl lång tid för honom (ja, det känns som en hane) att hitta satelliter. Jag börjar undra om jag bor i nån slags radioskugga för jag har även skitkass mottagning på både telefon och mobilt bredband. Lite irriterande, men det är väl bara att acceptera att det är så antar jag. Och jag ska väl förhoppningsvis inte bo här för all framtid..

Det andra problemet jag har är att själva klockan "slår"/trycker mot knölen på utsidan av handleden. Vet inte om jag har onormalt knotiga handleder eller om detta är ett normalt fenomen? Jag har försökt att sätta klockan högre upp, men den glider ner och eftersom den då är lösare spänd "slår" den ännu mera på den stackars knölen. Är nog bara att godta detta också kanske?

Och så var det en tredje grej också. Det är den som är mest irriterande men också den som jag tror att det är lättast att göra något om. Pulsbandet. Alltså, jag är kanske inte världens bredaste person men jag är definitivt inte onormalt smal, snarare ganska "normal" skulle jag vilja påstå. Jag har resårbandet ihopdragen det mesta som går men ändå glider bandet ner precis hela tiden. Fruktansvärt irriterande! Och inte verkar det gå att köra lösa band i mindre storlekar heller, så det är väl bara att ta fram symaskinen och försöka få till nån lösning som inte orsakar skav. Eller har du något annat tips?