Lite skugga innan start på förra årets mara..

Årets stora mål närmar sig med stormsteg. På onsdag är det bara en månad kvar och det börjar bli dags att påbörja formtoppningen. Innan maran ska jag persa på halvmaran. (Jo jag skriver ska, för gör jag inte det blir jag väldigt sur. Nuvarande pers på 1:45:08 är från förra årets gbgvarv då jag, eftersom det ligger endast två veckor innan maran, inte maxade.) Det blir den 8:e maj och därför drar jag nu ner lite på träningen för att förhoppningsvis få till en liten formtopp redan då. Min kropp brukar svara ganska bra på detta och jag brukar känna mig väldigt mycket starkare efter bara ett par dagar med lugnare träning och vila. När perset är fixat (sub 1:43 är målet) blir det sedan två tuffa veckor innan det är dags för två veckor med riktigt lätt träning och mycket vila. Lite kolhydratsladdning på det och sedan är det visst dags. Ojojoj.