Vegetarisk hamburgare med bröd. Ugnsrostade potatisar, morätter och rödbetor. Vitkålssallad med godaste vinägretten. Därefter varm oboy och en bok. Det är ganska skönt med vilodagar ändå.

I huvudet finns dock tankar om vad jag ska ha för taktik på lördagens midnattslopp. Om jag ska springa det vill säga, det bestämmer jag under dagen på lördag. Det stressar mig lite att jag kommer starta i grupp 1c. En grupp där jag definitivt hade hört hemma i vanliga fall, men där jag verkligen inte platsar med begynnande mage och en kropp som får mjölksyra av minsta lilla. Risken finns att folk kommer irritera sig på mig sådär som jag själv irriterar mig på folk som inte har vett att placera sig i rätt startgrupp. Jag tycker inte om att ogillas. Jaja. Men jag kommer åtminstone hålla mig så långt åt höger jag bara kan.



Nu släpper jag det där och koncentrerar mig på oboyen och boken istället. Och tänker på att Martin kommer hit imorn. Det var längesen vi sågs. Tre veckor. Alldeles för lång tid om du frågar mig.