Jag är ganska dålig på att "marknadsföra" mig själv. Mest för att jag helt ärligt har väldigt svårt för det. Inte för att jag tycker att jag är dålig på något sätt, utan mest för att jag tycker att det finns tillräckligt mycket hypande och ryggdunkande i branschen. Eller kanske för att jag är dum? Jag vet inte. Jag fattar ju att det är på det viset man tar sig framåt i den här världen. Kunskap och sånt är inte lika viktigt i alla sammanhang. Fast ärligt talat är jag heller inte ute efter någon ära och berömmelse. Jag vill känna att jag är bra på det jag gör men om sedan hela världen vet om det eller inte spelar mindre roll.


Oj, nu blev det snurrigt. En lång inledning på ett kort meddelande. Det jag egentligen ville säga är att helgen den 2:e och 3:e oktober går Rosa dygnet av stapeln på Sportlife Exclusive i Göteborg. I ett dygn kan du cykla för duktiga instruktörer. Emellanåt kan du även träna i andra former, också det för duktiga instruktörer. Det kostar förvisso en liten slant, men alla slantar som kommer in går oavkortat till Rosa Bandets insamling till förmån för bröstcancer. Om man vill kan man välja att spendera en timme tillsammans med mig. Mellan klockan nollåttanollnoll och nollåttafemtiofem på söndagmorgonen tar vi oss upp och över Hagnesta Hill. Häng med om du vill!



Så, nu har jag marknadsfört mig själv lite för en gångs skull. Fast mest vill jag att du är med och skänker pengar, om du sen väljer att göra det genom att cykla för mig, någon av de andra cykelinstruktörerna, genom att träna i någon annan form eller bara fika spelar mindre roll. Kom och skänk!