Idag har det verkligen varit vår ute! Inte för att jag fått vara ute särskilt mycket, men ändå. Det är ju glädjande. En annan sak som är glädjande är att jag inte längre har ont i halsen. Jag kände visserligen pyttelite imorse, men nu är det borta så jag körde min cykel som vanligt. Det är bra. Och imorn åker jag till Stockholm, det är också bra.


Den där känslan infann sig inte riktigt idag. Men det är vår och det känns bra!

Något som är mindre bra är att jag verkligen är inne i en svacka vad gäller mitt (cykel)instruerande. Vissa pass har i och för sig känts bra, men det har varit väldigt mycket halvdana klasser nu på slutet. Platt. Och är det något jag inte gillar så är det platthet. Baah, jag behöver inspiration!! Men tiden räcker ju inte till. Prioritering, jag vet. Jag får fundera ut någon slags lösning på problemet. Och trösta mig med att nästa fyraveckorsblock (som startar nästa vecka) består av mjölksyraintervaller (Har jag sagt att jag älskar ordet mjölksyra? Så vackert!), kontrasternas kontraster. Borde vara svårare att bli pannkaksplatt där? Förhoppningsvis.

Appropå pannkakor så är det våffeldagen imorn. Fast hos mig är den idag eftersom jag/vi har tillgång till våffeljärn i storstan. Så nu ska jag vispa smet och grädda våfflor. Jordgubbssylt, grädde och te blir det till. Sen ska jag mysa.

Blir det våfflor hos dig också?