Jag ska nog göra slut med löpbanden. Jag tror det iallafall för de (flesta) ger mig bara dåligt självförtroende. Jag har ju aldrig varit kär i dem så egentligen är det ju en självklarhet. Det är ju elakt av mig att låtsas liksom.

Kanske kan jag göra undantag för de rosa?

Fartlekspassen har jag kört ute hela vintern, men snabbdistanserna, intervallerna och tempopassen har jag kört på band vilket totalt sett brukar bli en eller två gånger i veckan. Oftast en. Idag var det tempodag och om man ska tro bandet som fick äran att bära upp min kropp kommer det inte bli någon mara under 3:30. Frågan är om det ens skulle bli en mil under 50 minuter (mitt pers är 46:23). Nä, jag gör nog slut. Jag tror det iallfall. Men jag är ju en velig själ så man vet aldrig. Kanske blir det nåt återfall då och då.