Det sägs att avundsjuka är en dålig företeelse och det må väl vara sant. Men jag tycker det finns olika typer av avundsjuka och alla typer behöver inte vara dåliga. Min tillfälliga avundsjuka hänger inte ihop med missunsamhet och då är det väl inte så farligt?

I vilket fall så erkänner jag på studs att jag är sjukt avundskjuk på tjejerna som fått möjlighet att springa intervaller med Malin Ewerlöf!! (och att de dessutom fick ett par rosa drömskor gör ju inte avundsjukan mindre) Jag vill också springa med och inspireras av elitlöpare som Malin. Tänk vilken grej! Dock missunnar jag verkligen inte dessa tjejer denna möjlighet. De lägger mycket tid på både sitt bloggande och sitt tränande, och är väl värda denna inspiration!

Något annat jag är avundsjuk på är alla som ska på kombinerad semester och träningsläger (det hade självklart varit speceillt kul att åka med blogggänget som åker snart) till Monte Gordo! Jag har drömt om detta i fem år och varje år tänker jag "men nästa år kanske jag har råd att åka", men liksom att jag varje sommar tänker "nästa år har jag nog ett fast jobb så jag kan få betald semster" händer det liksom inte. Men kanske nästa år? :)

Nä, nu ska jag sluta vara avundsjuk och ge mig ut och springa distans. Säkerligen finns det någon stackare därute som är sjuk eller skadad och är avundsjuk på mig. Sånt är livet.