Fem

Åh, det är typ en halvmeter fin vit snö ute och solen strålar från en klarblå himmel. Får man inte springabstinens av det så är det nog något som inte stämmer. Martin håller i familjens springheder och har nöjet att springa långpass denna gnistrande dag. Ett ganska långt tror jag till och med. Själv får jag väl försöka orka med lite motionerande i form av en kortare promenad. Funderar faktiskt på att lägga träningen på hyllan nu tills bäbisen är ute och jag är någorlunda ihopläkt. Det är liksom inte roligt att ständigt köra samma saker och att inte riktigt få ta i. Och varför ska jag göra något som inte är kul? Men nu ska jag sluta gnälla. Det är sol och snö så det kanske till och med kan vara trevligt att promenera. Och jag har ju all tid i världen att läsa, vilket är nästan lika bra som att springa. Inte riktigt, men nästan.


Rådjursfamiljen som bor utanför vårt hus!

Förövrigt så planerade jag årets tävlingssäsong här om dagen. Jag är inte anmäld till allt än men om du kollar i högermarginalen kan du se hur planen ser ut. Varför jag fick för mig att jag (kanske) ska springa Tjurruset vet jag inte riktigt dock. Jag som inte ens gillar att smutsa ner mig bara för att. Onödigt liksom. Jag har inget emot att bli smutsig egentligen, men kan inte riktigt förstå meningen med att exempelvis stå i ett dike och göra pushups när jag lika gärna kan göra det på torra land med exakt samma träningseffekt. Army traning (både inne och ute) - absolut! Regelrätt militärträning med "order"skrikande ledare (inte säker på att alla organisationers ledare skriker, men de jag har sett in action har gjort det) och dikeskrälande - tveksamt. (Fast jag ska ge det en chans någon gång ändå.) Men i vilket fall så verkar tjurruset vara en ordentlig utmaning och det är ju roligt att testa något nytt. Vi får se. Ett annat kanske är Finalloppet i Göteborg. Om det passar att åka ner då så vill jag väldigt gärna, men jag inser att saker och ting kommer kräva lite mer planering nu än innan. Men vill man så kan man, så det får vi försöka ordna.