Så var det söndag och långpasstajm igen. Hade tänkt mig en ökning upp på 24-25km och stoppade klockan på 24,7km. Idag var det dock lite halvsegt. Mest eftersom det var rätt varmt och värme inte är en av mina favoritspringväder men också på grund av lite småskavanker som störde. Dels min ena trampdyna som stör mig till och från. Jag är lite nedsjunken i främre valven, framförallt på ena foten, och ibland kommer liksom en nerv i kläm och irriterar. Inget som gör ondare än att det går att springa men det är just lite irriterande. Mot slutet blev jag också väldigt trött i övre delen av baksida lår och det störde mig också. Fast nu så här några timmar senare känner jag mig pigg igen, så jag ska väl kanske inte klaga allt för mycket. Skönt att inte vara odödlig liksom..


Det slog mig just att jag invigde mina nya skor också. Smart att göra det på långpass. Eller inte. Men det gick ju hur bra som helst som tur var. Efterlängtade var de iallafall, för trots att jag hunnit samla på mig ett par tre, fyra olika under det senaste året så är det ändå de här som är mina absoluta favoriter. I år är de har de dock inte en endaste fläck rosa på sig som modellen innan, men turkosblå får väl duga det med, jag syns ju iallafall. Jo, såklart det är Asics Ds Trainer som är mina älsklingar. Precis som för så många andra. Ett köp jag var meganöjd med innan jag sprungit en meter i dem alltså.