Lånade Ice Bug Pytho 2. Nästan rosa.

Jag trodde nog inte jag skulle få uppleva någon snölöpning i år. Men det fick jag! När jag julpyntade igår kväll saknade jag snön, när jag vaknade i morse var den där. Som om mina önskningar slagit in. Förvånad upptäckte jag ett vitt lager på marken och massor av flingor i luften när jag tassade ut. Lycka! Och mycket passande en dag som denna. På jobbet har vi nämligen fått möjlighet att låna några Ice Bug-skor ett par veckor och nu har turen kommit till mig. Med snöflingor yrande runt ögonen tassade jag fram i de klippriga skorna. Det kändes bra, om än lite konstigt till en början. Och även om dubbarna "fäller in sig" på ren asfalt så kändes det lite underligt på de få partier där sådan var synlig. Men på det stora hela var det en angenäm upplevselse. Om jag kunde spå och visste att den kommande vintern skulle bli som den förra (Då jag minsan klarade mig igenom helskinnad trots vanliga skor. Till och med utan broddar.), om jag inte varit gravid (och antagligen inte kommer springa så många steg under den "riktiga" vintern), samt om de inte varit såpass dyra (1700kr för Phyto 2 som jag lånat) hade jag nog investerat i ett par. Nu blir det inte så. Men kanske nästa år. Just den här modellen passade mina fötter riktigt bra och vi skulle nog trivas fint ihop.