Jag kände att jag behövde lite ny inspiration till mitt amatöryogande här hemma. Jag började nämligen tröttna på att alltid köra i stort sett samma grejer. Och eftersom jag just nu känner att hemmaträning är det som passar mig bäst (Förstår inte att jag inte tidigare insett hur himla tidseffektivt det är!) så började jag fundera på var jag skulle hitta en bra dvd. Fast jag behövde inte fundera så himla länge för som om någon läst mina tankar så klickade jag mig in här och läste att Johanna Andersson precis gjort en sådan! Jag har bara tränat för Johanna två gånger men fastnade direkt, så det var ingen tvekan om att jag skulle köpa den. Global Yoga är namnet och vill du också köpa den kan du göra det här.

Idag var det testdags. 70 minuter härlig yoga. (Längesedan jag tränade så många minuter på en gång.) Jag är jättenöjd med mitt köp! Dock är jag inte lika nöjd med mitt fokus. Men det komer nog med tiden, när jag lärt mig de olika flödena och övningarna lite mer utantill. Nu fick jag kolla på datorn lite väl mycket och så lyssnade jag hela tiden efter Sixten som låg i sin säng och sov. Så mera fokus blir läxan till nästa gång. Jag tar nog också tillbaka det där om att jag är ganska smidig. När jag ser Johanna inser jag att det finns en del att jobba på.. Men hey, det vore ju tråkigt om man var proffs från början. Det kommer bli mycket global yoga framöver!