Det är snö i Göteborg! Det snöar i Göteborg!

Jag laddar för långpass. Siktar på 19-20km men eftersom jag inte är van att springa i snö kanske jag dör efter 10? Hoppas inte. Det är väl inte helt optimalt med långpass tre dagar efter det senaste och utan någon riktig vilodag mellan kanske, men imorn åker jag till Arvika och där är det så tråkigt att springa långpass. Antingen får man springa flera varv runt innerstan eller så får man springa på stora vägar för att ta yttervarvet/på stora vägar mot något mål. Då springer jag hellre i Göteborg, även om det kommer betyda att benen kanske är lite trötta. Vila får de göra sedan, för även om det blir en hel del spring även i värmlandsskogen kommer det bli en lugn vecka i övrigt.

Så jag laddar och myser. Och kanske, kanske vågar jag hoppas på en vit jul.